messzebbre nem is

újzélandifuti

újzélandifuti

Nyúzélandi hadművelet 1. epizód

2014. október 28. - hipszi

Új-zélandi kiszökésem előkészületei nem voltak stresszesek annyira, mint amennyire elvárná az ember, sőt, mivel volt rá majdnem 6 hónapom, ezért mindent el tudtam intézni békésen (az utolsó pár hétben, ahogyan a vizsgára is csak az előtte való 2 nap kezd el készülni a becses hallgató). Á nem, tényleg intézkedtem, miután megkaptam a vízumot.

Szóval:

-1.) Vízum röviden:

Working Holiday vízum, Magyarország és Új-Zéland között létrejövő egyezmény hatására kimehetnek 18-35 év közötti emberkék, 100 helyet nyitnak meg minden évben áprilisban. Kell regisztrációs díjat fizetni, nem tudom pontosan mennyi volt. Kell mellkas röntgen is, amit majd akkor kell beadnod, ha elfogadták a jelentkezést. Útlevél alap, jelentkezés előtt mindenki szerezzen be!

Íme: http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/workingholiday/hungaryworkingholidayscheme.htm

Ezen lehet az oldalon lehet majd jelentkezni is, mihelyt megnyitják áprilisban.

0.) Bátorság, vakmerőség (együgyűség..)

Nőként egyedül utazni - gondolhatnánk- veszélyes, meggondolatlan. Ennek okait ne firtassuk most, bár szívemen viselem az ügyet, és majd kap is helyet a blogomban. Nagyon sok nő utazik egyedül, főleg  a gyermekeket a családi házból már kireptető negyvenes hölgyek, de fiatalok is vannak. Sokan blogot is vezetnek. Sokan újzélandba mennek.. páran talán futnak is... de csak egyetlen egy származik Magyarországból és vezet magyar nyelvű blogot, ÉN! Na de hol is tartottam, ja, hogy nő. Igen, majd tervezek venni gázsprét, bár a világ majdnem legbiztonságosabb helyére megyek.De ugye nekem kell vennem gázsprét, nekem kell megtanulni félni és védekezni, nem pedig az agresszívoknak, hogy a nőt, férfit nem erőszakoljuk meg, nem bántjuk.

Na de ezt most nem itt kell kitárgyalni, szóval sok utazásszervező specializálódik nők utaztatására, vannak motelek, hotelek,programok, amik csak nőknek van szolgálatában. 

Hogy miért utazok egyedül? Nem volt kivel, mégis kit beszélek, rá, hogy hagyja ott a munkahelyét és pár hónap múlva jöjjön ki velem soksok ezer km-el arrébb? Annyira nem is akartam, nem mintha nagy rutinom lenne utazásban, mert nagyon nincs, hanem ez egy ilyen magányos dolog..

1.) Repjegy!!

British Airways 450-500 ezer HUF-ok között ajánl jegyeket oda vissza, ha három hónappal indulás előtt veszed a jegyet. Meglehetősen soknak találtam, így felhívtam a zélandi konzulátust Budapesten, hogy ez sok, most már aztán tegyen valamit. Tök aranyos volt (nyilván nem így rontottam neki), és kedvezményesebb áron kínált jegyet 355 ezerért. Nem azért mert aranyos, vagy mert én az vagyok, hanem ők így házon belül megoldják, együtt játszva a China Airways-el, Newzélandi és az olasz légitársasággal. A visszaút dátumát meg bátran megváltoztathatom, ingyé, egy évig érvényes a jegyecske.

Tök jó. Majd megírom, hogy eljutottam e gond nélkül vagy kis -közepes- nagy gonddal a célállomásra vagy esetleg ott felejtenek Taiwanban és azóta is ott ülök a reptéren pityeregve egy sarokban.

A konzi elérhetősége:

SÁRDI Rezső, tiszteletbeli konzul 
1065 Budapest VI 
Nagymező utca 47. 
Tel: +36 1 302 2484 
Fax: +36 1 354 1848 
E-mail: nzconsulate@t-online.hu 

2.) Biztosítás!!

1 evre szóló biztosítást kell kötnöd kérlek szépen. A magyar cégek drágák, én újzélandi biztosítót találtam, negyed annyiért megköttetett az üzlet, így bátran garázdálkodhatok majd!!

3.) ZSÉ!!

Kell 4200 NZD (újzélandi dollár) a számládra, hogy beengedjeken a határon, ez sok, angolul kell igazolást kérned a bankodnál, miután összeszedted a manit. Ezt még itthon el kell intézni, valakit megkérsz, hogy egy időre, küldjön a számládra egy kis pénzt, kikéred az igazolást, aztán.. Nah.

Ennyi volt az első rész, még nem tudom mi lesz a másodikban, de most megyek tüntetni a József nádor térre, az internetadó ellen. Beszámolok róla!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujzelandifuti.blog.hu/api/trackback/id/tr886841151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása