messzebbre nem is

újzélandifuti

újzélandifuti

Mit is dolgozom? - apple thinning

2015. január 22. - hipszi

Ugy gondolom mindig ossze vissza hablatyolok, hogy mit is csinalok. Nem kell rosszra gondolni, mezogazdasagi munkat vegzek, meghozza nem is rosszul! Az almafakra maszok ra (letraval) az almak meg kicsik, es a kis girnyo almakat le kell szedni, hogy a nagobbaknak legyen tere noni. Mesterseges szelekciot vegzek tehat, nagyon felelossegteljes munka! :)

sam_0660.JPG

 Ez itt az alma kert, ugy nevezik itt ezeket, hogy orchard. Sok fasor van, sok fasorban meg sok almafa. Ok itt a kollegaim, altalaban nem mindig dolgozunk ilyen kozel egymashoz.. :)

Az almafakon almak vannak altalaban, de neha kincsre is lehet bukkanni :)

sam_0652.JPG

Kismadar kolti eppen a tojasokat. Sajnos eppen szedtem le a almakat a gallyakrol, es egy alma pont raesett a fejere. Ezek meg kis embrio almak, de akkor is fajhatott :( Remegett es szuszogott szegeny, nem vettem eszre.    :( A sarga amugy a csore, lehet latni a szemet is.

Ez lehetett amugy alatta (masik feszek)

sam_0642.JPG

Egyikbol rantotta a masikbol sult csirke lett, isteni! (vicc)

Ezt latom a letra tetejerol

sam_0644.JPG

 

sam_0645.JPG

Mondhatnam sok kulonbseg nincs, mivel magas vagyok, hozzaszoktam a latvanyhoz. Neha azert kerulem eletveszelyes helyzetekbe. Latjatok a talajon a sok sok kis almat? Ebbol 3szor annyi szokott lenni, es azon kell lepkednem, parszor mar majdnem megcsusztam, eltaknyoltam. Masfel honapja lepdeked ezeken, nagyon faj a talpam :( Plusz, a visszacsapodo faagak mindig pofan (arcocskan) csapnak..

Ilyenek az almak, amik meg nem nagyranott felnott almak, hanem meg bebik. Ezek kozul meg kell hagyni a legnagyobbakat, es a tobbi kicsit szepen ki kell huzni es ledobni a foldre.

 

sam_0664.JPG

Nekem ehhez sokszor nincs turelmem, ezert fogom az almacsokrot...

sam_0665.JPG

...megrazom..sam_0666_1.JPG

..es mintha ott sem lettek volna :)

 Azert megterhelo munka, heti hat vagy het nap, napi 8-9-10 ora, ezert szoktam kinezni melo utan igy:

A bejegyzés trackback címe:

https://ujzelandifuti.blog.hu/api/trackback/id/tr737093553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása