messzebbre nem is

újzélandifuti

újzélandifuti

Es tenyleg itt vagyok!

2014. november 14. - hipszi

Ahogy az ekezetek hianyabol latszik..

Megerkeztem tegnap este 10kor a szallasomra, majd 40 ora repcsi ut soran, Christchurchbe. 

Hihetetlen, de minden siman ment! Nem kesett egy jarat sem, nem kestem le semmit, nem vesztem el sehol. Bar az utolso 10 ora maga volt a kinszenvedes, mert a kinai legitarsasag kinai kajajatol, sot annak mar a szagatol is felfordult a gyomrom...

Kepzeljetek, magyarok mindenutt. Amikor alltam sorba a felszallashoz Budapesten, talalkoztam egy magyarral (ez meg talan nem nagy szam..) :), de o is pont Uj-Zelandra repult, ugyanazon az utvonalon!! Azert ez nem mindennapos.

Masik, Uj-Zelandon alltam sorban a repteren, hogy ellenorizzek a csomagom, a vamos, miutan megmutattam az utlevelet, mondta, hogy Jo napot! Szabadkan szuletett, de nem beszel mar magyarul, csak par szot.

Leirom majd reszletesen, de most pokerezni hivtak, sosem pokereztem meg... >)

A poker elmaradt, mert nincsen meg minden lap, hozza. Estere tettuk at, de en akkor mar aludni fogok, mert azert elegge kifaradtam, 

Nov 14. Pentek:

Reggel felkeltem 7 kor, alig aludtam, meg mindig fajt a fejem a repcsitol, illetve a hostel tele van fiatal turistakkal, akik estenkent mulatoznak, igy csak par orat pihentem, de pentekre majdnem teljesen kipihenve ebredtem. Bar az elmult harom nap aludtam 10 orat.

Szoval reggel elindultam, hogy : 

1. Vegyek mobilt sim kartyaval:   pipa

2. Nyissak bankszamlat es csinaltassak IRD - adoszamot: Kepzeljetek, pont ma nemzeti unnep van, igy nem tudtam elintezni, ahogyan a 3. lepest sem:

3: Hasznalt autot venni: Jo aron vannak mar autok, sajnos ez is zarva volt... Szoval szombaton, holnap megyek nezegetni autokat, remelem talalok.

Christchurch Tura:  Tudni kell, hogy 2011. februarban volt egy hatalmas foldrenges, ami elpusztitotta a kozpontot. 6 oran keresztul turaztam, es nem tevedtem el! Ez nagy teljesitmeny, annak koszonheto, hogy rendezettek az utcak, minden parhuzamos, meroleges a masikra, igy tisztan atlathato. Viszont meg mindig meglatszanak a foldrenges nyomai, mai napug tart a rekonstrualas. Nagyon szep hely, es ahogyan csak tudnak, adomanyokat szednek a varos ujraepitesere. Ami tok jo. Amikor a repteren beultem a shuttle jaratba, ott egy nenivel egyutt utaztam es beszelgettunk (itt beszelgetnek egymassal az idegenek is!) mondta, hogy nagyon tetszik neki Europa, minden a tortenelmerpo szol, mig itt ujzelandon minden fiatal.. Es igen, valoban, meg hozza kell szoknom a latvanyhoz, mindnenben mas a varos latkepe mint pl Budapestte. Ilyen a latkepe:

Gyonyoruek a hegyvonulat.
SAM_0085.JPG

Votlam egy Varosligetnyi parkban, Botanikus kertben is jartam ahol volt egy muzeum ahol azt irtak, hogy sok ferfi a vilaghaboruk utan zoldsegtermesztesbe kezdett, hogy visszaszokjanak a rendes eletbe a haboru utan, szoval a kerteszkedes itt ffimunka volt. Minden szep volt, zold, rendezett.

SAM_0094.JPG

 

SAM_0097.JPG

SAM_0095.JPGMindeki kerdezte, hogy de ott mindenfele merges kigyok bogarak, capak vannak, en meg mondtam, hogy az Ausztralia, Ujzelandon ilyenek nincsenek :) Aztan a parkban egy bokorban megtalaltam ezt..... Borzaszto nagy bestia! Raadasul kek!SAM_0099.JPG

Ez a botanikus kert muzeum szerusege, erdekes volt, mellette volt egy kajada, hangulatos. Jah, es a parkban van vagy 3 WC, amely rendezett es ingyenes...

Itt is keszulnek a karacsonyra:SAM_0087.JPG

Turista letrol: Kereken harom napja vagyok maganyos turista, a repcsiuton volt random tarsam, de ide egyedul erkeztem, egyedul fedeztem fel a varost.. Ami rossz volt, sok turista van itt (es van ingyen szmgep es net hasznalat), sokan  vannak nemetbol, francia obol, angliabol. Nekik konnyebb talan egy kicsit, kicsit mintha ossze is zarnanak, de mar sok emberrel beszelgettem, az angol fiuk egyedul ,stoppolva jarjak az orszagot, sot, vilagot, van, aki mar ket hete itt van a szallason, itt talalt a varosban munkat. Mondta, hogy tud szerezni nekem is, en ugy vagyok vele, hogy az osszeszerelo munka talan nem nekem valo, inkabb kirpobalom a szedoi munkat, ott ha jol csinalod meg plusz penzt is szerezhetsz. Azt mondtak a fiuk, hogy faraszto nagyon, megterhelo.. probaok felkeszulni 

Szoval itt csak hetfoig maradok, aztan megyek tovabb.. Osszeismerkedtem egy tajvani lannyal, aki egyreszt nagyon cuki, masreszt annyi kajat hozott, hogy szerintem nem tudja, hogy itt is vannak boltok.. O lehet eljon velem Alexandraba, a helyre, ahol munkat akarok vallalni, mert neki sincs terve, hogy mit csinaljon itt. Nekem is jo lenne, mert nem kellene egyedul lemennem, es beszallna a benzin penzbe. Csak talaljak autot.. majd munkat.. :)

HOLNAP HOLNAP FUTOOOK! Olyan  reggel 10tol delutan 4 ig fantasztikus meleg van, eget a nap! Aztan kezd lehulni, ejszaka lemegy szerintem 5 fokra.. Szoval valamikor 5-6 korul fogok futni!

Nincs jetlag-em, az otthoniak elegge hianyoznak, de remelem ahogy elkezdek beintegralodni, beszelgetni az ittlevokkel, konnyebb lesz. A kiwik nagyon aranyosak (uj zelandiak) tenyleg.  Itt este 7 van, otthon reggel 7, elegge faradt vagyok, szoval betamadom az agyamat. Marmint nem az agyamat, hanem az agyamat.. az elso betu ekezettel.. nah.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujzelandifuti.blog.hu/api/trackback/id/tr826895179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zarándok62 2014.11.15. 01:06:41

Most azt sem tudom, hogy szomorkodjak, vagy örüljek. Az biztos, hogy apukádként nagyon büszke vagyok Rád! Kislányom, mindig a jelent élvezd, a jövő úgyis eljön magától.
Nesszike jól van, már nem hisztizik reggel, hogy milyen ruhát vegyen fel.:)
Egyébként jó a blogod, tetszik!
Puszi Édes Kislányom!
süti beállítások módosítása