messzebbre nem is

újzélandifuti

újzélandifuti

Munkakereses ozikekkel

2015. április 01. - hipszi



sam_0893.JPG


Es szarvasokkal

Irtam a elozo posztban, hogy Blenheim-ben vagyok, deli sziget eszaki reszen. Szoleszetben dolgoztam, am hirtelen megszunt a munkam, igy kereshetek masikat.. Ilyenkor nyakunkba vesszuk a kornyezo gyumolcsosoket es munka utan erdeklodunk. En negyszer csinaltam mar ilyet, es ebbol ketszer szerencsem volt, kaptam munkat.

Osz van, most kezdenek el szuretelni.

2 fele modszeret ismerjuk a szuretelesnek.

1. Gepi harvesitng

Szövegközi kép 1

A 70-es evektol terjedt el a technika hasznalata. Ilyenkor nem kell fizetni megannyi munkast, hogy kezzel leszedegessek a szoloket. Van olyan modszer, amikor a gep a "laba koze" veszi a szolosort, es  a gep oldalara szerelet bazinagy razo teglalap vagy mi a fene jol osszerazza a tokeket es levalnak a szolok. Van olyan is, amikor a sor ket oldalan indul el egy-egy gep (ha nagyobb szolobokrok vannak) es ugy szabaditja meg a gyumolcstol a bokrokat. Ertheto? Igen, en sem nagyon ertem...

2. Hagyomanyos kezi szureteles.

sam_0904.JPG

A szolok jellmezoen a torzs es a bokor talalkozasanal lognak, ezek a tokek magasnak szamitanak, amugy alacsonyabbak. Nekem ket ora alatt bedurran a derekam, es a nap tobbi reszet derekszogben toltom el. Parhuzamosan ket munkas dolgozik a tokek ket oldalan, ollot kapunk a kezunkbe es vagdossuk a gyumolcsot. Felsovezetoi utasitas, hogy vigyazzunk a masikra, ne vagjuk le a egymas kezet. En nem csonkitottam meg senkit, ellenben az elso nyisszantasnal belevagtam az ujjamba. Sok esetben, nagyon nagyon sok esetben a szolosoknek van borkeszito uzeme is nem messze. Sajat maguk nyerik ki tehat az italt belole, es legtobb esetben sajat maguk is adjak el. (disztribucios halozathoz csatlakozvan, persze). 

Sikerult egy napra megint munkat szereznem, mindenki tok kedves volt, ket lett csaj, ket francia fii , ket olasz, egy amcsi, kiwi, veluk dolgoztam. Szeretem amikor nagyon nemzetkozi a kozeg, mert akkor tuti mindenki angolul fog beszelni es nyitott a masikra. Szoval ott dolgoztam, es a menedzser mondta, igazabol a kiwik nem nagyon isznak bort, amit itt termel a gazda, azt mind kulfoldon adja el. Maximum itteni ettermeknek, de boltokban nem lehet oket kapni. Sok szolos csinalja igy, mert mig a borkeszites a kiwik kulturaja, a fogyasztasuk mar kevesbe.

Breking News! Mar ket olyan emberrel is talalkoztam, aki ismerte a Tokajit, egy eszt es egy amcsi sraccal.

HA A gepi szuretelest valasztjuk, akkor a gep automatice lever mindent a tokerol, az eretlen darabokat, amiktol viszont nem lesz fini a bor. Ezert, bar a szureteles gepi, nem kell a kezi munkaero, de a szuret elott megis kell alkalmazni embereket, hogy ezeket a zold, eretlen darabokat letepjek.

Mi a fo ellensege a gyumolcsoknek?

A madar!

sam_0889.JPG

 

A szuretig igy bebugyolalva tartjak a novenyt, lathatjatok, hogy a tetejen es az aljan zold "clip"-ek vannak, aminek nem tudom a magyar nevet. Babra munka, de ehhez is kell munkaero, ehhez is fel kell venni embereket, mert nagyon fontos a madarak ellen.

A masik fo ellenseg a gomba. Az organikus farmok, ahol nem hasznalnak kemikaliakat, nem tudom mivel vedekenek ellenuk, de az biztos, hogy a gyumolcsosok, melyek hasznalnak ellenszert, spret, na a gyumolcsnek attol mas ize lesz. Hiaba mondjak a tulajdonosok, hogy nincs hatassal a szolore, ha a gombat, bacit megoli, akkor rank nezve miert lenne semleges... Bennunk is millio millio organizmus van... Na de mindegy. Amikor cseresznyet pakoltam, lattam, amint a leszedett cseresznye frissen kijott a mosasbol, es az ize... az nem volt jo. Femes volt. Egy baratom, aki szedte a cseresznyet par nap mulva eszrevette, hogy a gyuruje rozsdasodik.

Tehat munkakereses kozben bemegyunk a teruletre, viszont embert nehez talalni. Sokszor a fak kozott vannak, dolgoznak, sokszor meg az irodat sem talaljuk meg, sokszor meg epuletet sem talalunk... :)

De amikor latunk epuletet, az neha egy templom...

sam_0905.JPG

Ide is bementunk, a templom mellett volt egy iroda, nem kaptuk munkat, de azert megadtak a menedzser teloszamat. En addig addig hivogattam, mig egy napra nem tudott munkat adni, szoval par nap mulva visszaerkeztem ide dolgozni. Kiderult, hogy a templom borkostolokent mukodik.. hihi.. :)

Borkeszito gyarakban vagy mi a fenekben is kerestunk munkat. Nem talaltunk, de itt van par kep

sam_0899.JPG

sam_0902.JPG

sam_0903.JPG

Milyen erdekes, neeem?

Irtam egy posztot az itteno borokrol http://ujzelandifuti.blog.hu/2015/03/21/vilagbajnok_borok   ha valaki meg akarja izlelni, az JELENTKEZZEN APRILIS 21-EN ESTE 10 ORATOL A WORKING HOLIDAY VIZUMRA!!

http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/workingholiday/hungaryworkingholidayscheme.htm

Csak egy utlevel kell es a regisztracios dij kifizetese. Legyetek nagyon gyorsak, tavaly fel ora sem kellett es beteltek a helyek! Ebben az evben 20 perc sem kell szerintem, nagyon nepszeru lett a lehetoseg, ami persze csak es kizarolag az en blogomnak koszonheto ugyebar :)

Breeking News!

Mivel Blenheim nem nagyon tetszik, es az idei szureteles szivas, nekiindulok az eszaki szigetnek, ahol sikerult almaszedoi munkat szereznem. Halal kemeny a melo, beszamolok rola. 2 honap utan ismet visszaterek az almakhoz, az en terepem. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://ujzelandifuti.blog.hu/api/trackback/id/tr417328140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása