messzebbre nem is

újzélandifuti

újzélandifuti

"5 napi munkaberbol megvan Hawai"..NINCS!

2015. április 22. - hipszi

Emlekszunk a tavaly megszuletett origo-s cikkre, melynek hatasara az ujzelandi w&holiday vizumra a helyek 20 perc alatt beteltek. Bar nem innen hallottam a lehetosegrol, ez az iromany megjobban fellelkesitett es elszantabba tett a 100 vizum egyikenek megszerzesere. 20-25 perc alatt teltek be a helyek, en megis a 40. percben kuldtem be a cuccot, emlekszem, elso kattintasra nem sikerult, fel perccel kesobb viszont mar igen. Szerencsem volt, vagy magia vagy hasonlok.

Ha jelentkeztek, de ha kicsusztok a szukos, 20 percnel hatarozottan rovidebb beadasi hataridobol, ne csuggedjetek, csungjetek a honlapon hetekig, kattintgassatok lelkesen, FRiSSITSETEK AZ OLDALT, MERT HA VALAKI VISSZAMONDJA, TIETEK LEHET A HELYE!!

Ha sikerul jelentkezni, megvan a vizum de nem tudjatok kihasznalni, mondjatok le kerlek, hogy lehetoseghez jussanak a porul jartak. Kovi evben lehet probalkozni.

EDDIGI ELETETEK LEGJOBB ELMENYE!

Lesz, ha felkeszultok par dologra. A fent emlitett cikk ugyanis kicsit tundermesekent allitja be az orszagot. En halas vagyok az iroknak, amiert nepszerusitik az orszagot, es biztos vagyok benne, hogy a tenyleges tapasztalatai szerepelnek a bejegyzesben. VISZONT a cikkbol latszik, hogy nagyon szerencsesek voltak. 

Tavasz, nyar, ilyenkor indul be a szezon a gyumikkel, lehet hajkuraszni a munkat. Viszont ha nem vagy a megfelelo helyen a jo idoben konnyen lemaradhatsz a munkarol. Van olyan, aki egy honapig nem kapott munkat, mert csupan par napot kesett a szezon nyitanyat kovetoen, vagy rossz idoben, par oraval kesobb indult el a gyumolcsosokbe munkat kerni. NEM LEANYALOM A MUNKAKERESES UJ-ZELANDON!!!

DE mindenkepp konnyebb, mint otthon. En 5-6- szor indultam el az 5 honap alatt munkakeresesre az orchardokba "orchard=gyumolcsos", es csak ketszer volt szerencsem. Vannak ugynoksegek, akik nekunk segitenek munkat talalni, de ha nem vagy ott sem pont jokor, akkor cseszheted. Persze kaphatsz munkat, de az csak max 1-2 hetig tart es sz*r. En voltam nagyon szerencses es kicseszett szerencsetlen is. 

Ami segit, KOMMUNIKACIO A BACKPACKEREKKEL, azaz a hatozsakos turistakkal, hostelekben, barhol. INFORMACIO, TELEFONSZAM csere. Legyunk nyitottak, kerdezgessunk, szolgaljunk mi is informaciokkal. En sokszor szereztem mar igy munkat.

Amiert egy kicsit haragszom az Origos cikk irojara az az, hogy Ujzelandot egy nem olyan draga orszagkent arnyaljak. Uj-Zeland kib&@**#&szott draga!!

Lassuk, a fizud adok utan 12dolcsi orankent. 6 munkanap a heten ami jo, $576 egy heti termes. Ha hostelben szallsz meg, $120 hetente, plusz kaja, ami a $100-at, 20 ezer ft-ot is elerheti. Vagy tobbet. En ugy koltok minden heten kajara $70-et, hogy szinte csak szendvicsen elek. Nagyon ritkan fozok. 

A kiadas tehat kaja szallas $220 az $576 bevetellel szemben. $350 a zsebedben maradhat, de jon hozza a benzinpenz, telefonkartya es egyeb kiadasok, amik levihetik $200-ra a profitod. Es meg nem is biztos, hogy minden  nap tudsz dolgozni, ugyanis egy csomoszor esik az eso es ilyenkor no work.. Viszont lelkes keresgelessel kifoghatsz olcsobb kempingeket, kocsidban, satorban is aludhatsz, amely olcsobb. Lehet varialni, egy csomo lehetoseg van. Ezt nagyon szeretem. A 2014-es nyari szezon ritka rossz volt. Mindenkitol ezt hallottuk, tapasztaltuk, szezonalis munka leven BARMI MEGTORTENHET. Pl egyszercsak kapsz egy smst hogy mar nem kell jonni melozni.. Annyi ilyen varatlan helyzetben talaltam mar magam, annyi problemat, varatlan forgatokonyv valtozast kellett megoldanom, hogy professzionalis szinten uzom a "hogyan keveredj ki a kakibol 1 nap alatt" cimu tortenetet. SOKSZOR NEM FOGOD TUDNI, HOL FOGSZ ALUDNI AZNAP ESTE! DE tudod mit? EZ JO, vadregenyes, laza, romantikus, nehol veszelyes, de mindenkepp jo.

EGYEDUL: En egyedul jottem es bar kaptam otthon hasznos informaciokat, amit koszonok, az elso hetek viszontagsagait, hivatalos ugyeket, munkakeresest mind egyedul inteztem, oldottam meg. De, bar egyedul vagyok, sok baratot, ropke ismerettseget szereztem, melynek kovetkezmenyekepp nagyon sokszor szamithattam masokra, a bajban is. Ha segitesz masokon, visszakapod a josagot, legalabbis ebben az orszagban.

MI EZ A VIZUM?

En azt hittem, ezzel a vizummal szabdsagot veszek ki 1 evre a "normalis eletbol". Itt mindentol megszabadulok majd, ami MO-n a lancokat jelentette, csak a felhotlen szabadsag erzes fogja uralni turamat. Nem tevedhettem volna nagyobbat. Ugyanaz az ember fog Ferihegyen becsekkolni, mint aki jelentkezett a vizumra, ugyanaz az ember is fog leszallni UZ-n a geprol. Ugyanaz az ember fogja az elso hetek hivatalos ugyeit is intezni. Aztan valami megvaltozik, ahogyan varosrol varosra, hostelrol hostere jarsz.. Pl. Ha voltak markans velemenyed mas nemzetek egyedeirol, megvaltozik, szelidul, meg is szunhet. Aztan radobbensz, hogy apicsaba, akkor ezt eddig rosszul gondoltam.. Ezt az elfogadast szepen integralod szemelyiseged, gondolataid osszes bugyraba, es lassan kitisztul a fejedben levo kusza gondolathalmaz.

Az en esetemben is volt egy merfoldko, nem szegyellem, soha nem is fogom. Itt elolvashatjatok:

ujzelandifuti.blog.hu/2015/01/15/buzi_464

Itt sem fog az elet megvaltozni, masik arcat mutatni. Az egyik szlovak baratom 2 honapja kapott hivast otthonrol, meghalt a batyja autobalesetben. Az egyik nemet lanynak otthon egy baratja halt meg. Roxburgh, amely a harmadik otthonomma lett, a hostelben sokan voltak. 2 honapig eltem ott. Nagyon sok azsiai volt ott. Sok kinai. Sok malajziai kinai, japan, koreai. Nemelyik szegyenlos a szegenyesebb angoltudasa vegett, de sokan beszelnek kivalo angolt. Nekem szinte csak azsiai barataim lettek, kinaiak is. Az egyik kinai lany, aki szegyenlosebb volt, 1 hete mar nincs kozottunk, Uj-Zelandon autobalesetet szenvedett. Bar szegyenlos volt, az ottlete alatt sokat oldodott es a vegen sikerult vele hosszabban beszelnem. Remelem mindent kihozott az ittletebol es az eletebol. Nem akarok sajnalni senkit, ez az elet, a sors, kaszas, szerencse, penz, szerelem egyszer mindenkit utoler. 

Azt akartam ezzel mondani, hogy nem egy onfeledt, az otthoni nehezsegektol hermerikusan elzart periodus ez. De abban biztos vagyok, abban biztos lehetsz, hogy aki becsekkolt Ferihegyen, es aki 1 ev mulva ki fog csekkolni a magyar repteren, az egy kicsit mas ember lesz.

Talan egy kicsit jobb, ezt meg nem tudom.

 

UI.: En szivesen segitek barkinek, aki elszant es tenyleg kijon, megkereshettek batran. 

Ha a feszen beutitek az ujzelandifuti-t, az tuti en leszek. :)

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujzelandifuti.blog.hu/api/trackback/id/tr107388270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása