messzebbre nem is

újzélandifuti

újzélandifuti

CsicsaPest --- Bécs

2015. június 17. - hipszi

És akkor nem tudtunk felszállni a gépre június 11-én, de cserébe fel tudtunk szállni június 14-én. Nem ferkóhegyről hanem Bécsből indulva. Így abban a három napban Bécsben tévelyegtünk. Akaratlanul is Budapesttel hasonlítgattam. Amúgy nagy király volt a város, mutatom hogy miért.

sam_1158.JPG

Ajajjj, már a villamosok is?? Úristen, már csak az kéne, ha valami hivatalos helyre, épületekre is ráraknák a zászlót...

sam_1162.JPG

Hahaaaaaa a városházát is megszentségtelenítették!!

A bécsi pride amúgy június 16-tól kezdődik, a hetet a felvonulás zárja, ahol gondolom nem úgy van, mint nálunk, hogy több a rendőr mint a vonuló :)

Elég a b*ziskodásból, térjünk át a valódi, erkölcsi értékekre. Lássuk Bécset!

Azt hiszem 6 metró útvonala van, amely nem kizárólag csak a föld alatt megy, hanem... a...a.... a föld fölött is.

Némelyik a kisföldalattihoz hasonlít, nem kellett befúrni mélyre, talán ezért nem tartott 200 évig az építésük, mint a mi négyesünknek.

Mit mondjak, látszik, hogy a Közép-Kelet Európa legerősebb városában vagyunk. Világszínvonalú múzeumok, múzeum negyed (nem mentem be), utcasarkokon megbúvó lakáskoncertek, aranyozott szobrok, Sziszi hercegnő vaaagy magyar királyné idejéből itt ragadt lovaskocsik, szép utcácskák.

sam_1141.JPGEz mondjuk pont nem az a városrész, de egészen monumentális épületek vannak a pesti oldalon. (magyar szemmel)

Szent István templom a szentistván térnél. Az az egyik központi tér, a templom körül minden úgy néz ki mint a Deák Tér és a Váci utca.

sam_1122.JPG

 

sam_1128.JPG

Ilyen épület a Wellingtonban is van, a központi bank. 

Ez pedig a palotához tartozik. Ez tetszett a legjobban. 

sam_1153.JPG

 

A Belvárosrész szerintem ugyanakkora, mint pesten, talán otthon nagyobb területen helyezkednek el a látnivalók.

Mariahilfer strasse

sam_1167.JPG

Frankón szép hosszú utca, bár én jóval több kultúráliskodásra számítottam, hogy majd megelevenednek a klasszikus zene nagyjai, pl. Mhilfer utca 6-7-8-9-10 szám alatt született Mozart, Strauss, Haydn és így tovább, de végig high fashion, kajádák, boltok voltak. Bár lehet rossz részében voltam az utcának. :)

Amely nagy csalódás volt. A Duna part..

sam_1132.JPG

Látszik is rajtam, nem csak egy nyomi gőzösre számítottam..

Resume gyanánt: Számomra a csicsaság túl sok volt, néhol az aranyon is arany volt. Az ételek az éttermekben jóformán gyorskaják voltak intellektuálisan felszolgálva. Legközelebb betérek a múzeumaiba is, illetve az éjszakai életet is kipróbálom. :) A Duna part teljesen semleges képe és a kaják miatt nálam Pest nyert. Tetszik fővárosunk szomorú, nyomorgó ámde fenséges légköre. Bécsben minden tökéletes. Olyan viszont nincs.

Már itt vagyok Christchurchben, édesanyámat is elvezettem ide, had lásson ő is világot, két hétig itt lesz. Valaki folyamatosan hívja a mobilját, szóval az hagyja abba. Pápá.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujzelandifuti.blog.hu/api/trackback/id/tr1007551128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása