messzebbre nem is

újzélandifuti

újzélandifuti

Veszhelyzet!!

2015. március 17. - hipszi

Tudjatok, ha mar kijutottam ide, ugy dontottem, kiprobalok mindent, igy az egeszsegugyet is. Fogtam magam es totalis sebesseggel belefutottam egy nagy sziklaba. Ez pont egy honapja volt es meg most sem teljesen gyogyult. Alkalmat adott arra, megtapasztaljam a zelandi ER-t, Veszhelyzetet.

Most random megragadom az alkamat, hogy felkoszontsem magam 4. havi ittletembol kifolyolag! Ugyi vagy! Kocsi nelkul szolo utazokent viszonylag keves bakival igaztam le az orszagot! A kocsi birtoklasa nagyon kenyelmesse, gyorsabba teszi a mindennapokat, de mivel regi kocsik cserelnek gazdat a turistak kozott, nagy a kockazat a lerobbanasra, amortizaciora, eszi a benzint es a penzt is. De azert egyre jobban erik bennem az a gondolat magvacska, hogy kellene egy..

Ugy birom, hogy mindig elterek a tematikatol szoval bevertem a labam (a beb##szni szo jobban illik ide) feldagadt mint allat, raadasul egy kis ko mely sebet vagott rajtam, ami a vegere el is fertozodott. Meg jo, hogy elozo napokban szortelenitettem!

20150214_224725.jpg

Itt egy kicsit meggorbitettem az idot es a teret a labammal..

 Mi ez kerem en, ha nem egy Cartel, egy Green dokira es Dr. House-ra varo eset??! 

Mivel en nagyon eros vagyok, nem mentem el orvoshoz, agykontrollal probaltam osszeforrasztani, osszevarrni a megroncsolodott sejtjeimet. Nem ment es egy het utan panikolva tortem be az orvosi rendelobe. Azt hittem, hogy majd ossze vissza kuldozgetnek, mire megvizsgal Dr. House, de nem, laza adategyeztetes utan tudjatok mennyit kellett varnom??

5 azaz 5 percet! Pedig nem en voltam az egyetlen a varoteremben. Ki van irva a hirdeto falra, hogy ha 30 percet varsz akkor jelezd lecci a recepcional. Azt hiszem a mekiben is van ilyen..

5 perc utan viszont nem house green vagy cartel doki fogadott, hanem egy szokes voroses manus, aki mosolygott ram, kedves volt. Meg fiatal. Volt rajta jeggyuru. Bar tudjuk, nekem nem kelti fel az erdeklodesem.. hehehaha. Amugy is meg voltam gyozodve, hogy le kell vagni a labacskam.

Ezek a dokik elegge viccesek,  lazak, eloszor is tenyleg beleirta a korlapba, hogy a szel altal elfujt satram uldozese kozben beleutkoztem egy sziklaba.. pfff! Itt van :))))

20150218_105726.jpg

 Masodsorban, ilyen volt: ha gondolom adhat tetanuszt, ha gondolom csinaltathatunk rontgent, ha gondolom szedhetek antibacit... ha gondolom self-amputalhatom a labam, meg onmuthetem magam.. Szakszeru volt az ellatas bar tenyleg lazan kezeltek, a doki szerint ket hettel ezelott mar teljesen meggyogyultam. Nem, meg mindig puklis!

Lassuk csak, az elso vizit tetanusszal 40 $ =8 ezer ft volt

Rontgen 50 $=10ezer, a masodik vizit 30$ =6 ezer.

Tovabba vettem antibaci kremet 6 ezerert. 30 ezer volt mindez ugy, hogy 2800 ft a minimum fizu orankent. Szerintem jo, de inkabb vettem volna belole sort.. vagy hagytam volna a satrat, es vettem volna egy ujat hehehe. 

Van itt egy ACC nevezetu szervezet, ami valamelyest fedezi a koltsegeket, ha tag vagy. Tagnak lenni csak egy telefon, es kapsz is egy szamot. Tovabba a working holiday vizum kotelez egy egeszsegugyi-i biztositas kotesere. Nekem ez a biztositas anno 50 ezerbe kerult egy evre. Zelandi biztositoval kotottem, toredeke az otthon ajanlottaknak. Ha valakit erdekel, megirom a ceg nevet. Ez a biztosito, amit neked kell kotnod indulas elott, szoval ez kifizet nekem szamla bemutatas elleneben 10 ezer ft-ot. Tovabba jon az ACC, ha tag vagy akkor ki tudsz kunyeralni toluk szinten valamennyit. Itt a honlap, angol tudast igenyel, de itt ahogy minden, ez is sokkal egyszerubb mint mashol (Otthon).

http://www.acc.co.nz/making-a-claim/am-i-covered/ECI0002 Ezen a weboldalon.

Ha valami baleset er ebben az orszagban, menjetek el orvoshoz, mert nem annyira eget rengetoen draga, ha kotsz elotte biztositast (ami szinten nem draga). Kerjetek ACC szamot a dokitol. Meg a kisarosokban is van un. Medical Center ahol van legalabb egy-ket doki. Ha komolyabb a baj, elkuldenek rontgenre vagy masfajta kivizsgalasra a kozeli nagyobb varosba, ami neha 100 km :)

20150226_185250.jpg

 

 Most mar jol vagyok, ahogy a kepen is latszik, nyugi, nem kellett leamputalni derektol lefele, ez csak a hintaagy.. :) 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujzelandifuti.blog.hu/api/trackback/id/tr1007276901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása