messzebbre nem is

újzélandifuti

újzélandifuti

Tervek es Uj-Zeland.. NE!! Tura kepek!!

2015. február 14. - hipszi

NENEENENNEEE csinalj terveket ha kijossz pliiiz.

Azt hiszem mar irtam, hogy alapjaba veve, ha valamit eltervezek abbol teljesen mas sul ki ebben az orszagban.

Most sem lett maskepp.

Kezdem elolrol, eloiratkent megjegyezve: Itt a Valentin nap,Te es En mar 3 honapja elunk egyutt, vagyunk tarsai egymasnak, neha konnyebben, neha nehezebben letezunk kis szimbiozisunkban. Most peldaul az agyamra mesz Kedves. Egyre tobbszor vagy kiszamithatatlan, benned egy nap alatt lejatszodk mind a 4 evszak! De olyan sok kozos szep emlekunk van, s bar ne lennel ily gyonyoru..!

2 honap munka utan 2 hetig utazgatast terveztem az orszagban. Elmondom milyen volt.

Nagyon szep, de semmi sem lehet igazan szep, ha valami nem sz*r mellette.

Mutatom a professzionalis terkepet amit keszitettem az utamrol

33.gif

1. nap

Elbucsuztam Roxburghtol, a harmadik otthonomtol Jaszbereny es Budapest mogott. (600 fos falurol beszelunk, amiben nincs semmi..:))

A fenti terkepen, amit Uj-Zeland felfedezoje Cook kapitany is hasznalt 1770 valahanyban, es ezert halas is nekem amiert megalkottam, szoval a fenti terkepen lathatjatok, hogy

1.) Nem tudok a Paint programban szepen irni. Ennek a es b oka van:

a) Amugy sem tudok szepen irni

b) Jobb kezzel hasznalom az egeret, holott balkezes vagyok, de ez lenyegtelen, mert minden az a-ban leirtak miatt van.

2.) Latjatok, hogy elso allomasom Catlins volt. Itt voltunk karacsonykor kempingezni, ami nagyon szep volt. Ez a mostani nagyon nem volt szep. Roxburgh- Dunedin-Catlins, melynek vanegy nagyon szep erdos parkja is. Es vannak szabad kempingezesi lehetosegei is, ahol nem kell fizetni a satorban, vagy kocsiban ott tolott ejszakaert.

Az elso napot a Waikawa Recreation Beach nevezetu free campingben toltottuk. Kar volt. Este 10tol reggel 3ig jegeso esett a satorra, fagypont alatt volt valamivel a homerseklet es irtozatos szel fujt EGESZ ejszaka, napkelteig. Azt hittem meghalok, nem csak en, hanem a tarsaim is. Remalom volt. Az ocean vize legalabb 50 meterig a parttol befagyott. Legalabbis vekony fagyreteg keletkezett rajtuk reggelre. A kocsi ablakarol ne is beszeljunk. Ezennel le is zarom ezt az elmenyt, remalmomban se! De ebbol is tanultam valamit. Hogy a satram kiraly, megvedett mindentol.

JA: Egyedul fel tudom allitani a 3 szemelyes satramat! :)

Invercargill a masodik allomas. Egy kis varos, amiben nem volt semmi erdekes. Kinai uti tarsakkal utaztam persze, hogy megalltunk kinai ettermekben es azsiai piacokon.. :) Ja, hogy is felejthettem el, voltam a vilag legdelebbi pontjara epult Starbucks-ban. Micsoda jo.. (kinaiak.. :)

Rogton at is mentunk, meg aznap! Bluff-re. A legdelibb pontja az orszagnak, ami nem igaz, de cool dolog ezt mondani.  Bluff legdelebbi pontjan, ahol az 1-es fout veget er, van egy tabla, mely jelzi a nagyvarosok helyet a vilagban. En itt probalom beloni Jaszberenyt, a ket irany kozott valamelyik..

55_1.jpg

Rettenetes ido leven nem idoztunk sokat ott (bar en szerettem volna), rogton (meg aznap) el is mentunk Te Anauba.

JA: A hostelben, ahol ket honapot laktam mindenki csodalkozott, hogy en minden azsiait ismerek, meg az azsiaiak sem ismernek minden azsiait. Szoval nepszeru voltam az azsiaiak koreben, holott nem is vagyok azsiai. Sok azsiai baratom lett, ezert 6-an fogtuk magunkat es elindultunk . Hiaba kedvelem oket, ha 5 kinait osszeresztesz, azok csak kinaiul fognak magyarazni az uton es kinai gyors turazasra lehet szamitani. En ezt nem tudtam..)

Szoval meg aznap elmentunk Te Anauba ami nagyon szep hely:

sam_0748.JPG

sam_0750.JPG

Balaton part hangulatom volt Te Anau tavatol. Es a zelandi varosokra nem jellemzo, hogy elet lenne bennuk, de ez kifejezetten turista paradicsom volt. Hogy miert is? Mert ez van legkozelebb a vilag csodajakent szamon tartott Milford Sound-tol. Itt 15 km-re nyulik be a tenger a szarazfoldre, evmilliok alatt letrejott es az ember altal nem cseszegetett hegyek pedig diadalittasan viselik a tatott szaju turistakk hitetlenkedeset. 2 oranyira van Te Anautol, es csak egy ut vezet oda, ami kivisz az orszag legnyugatabb ponjara.

mil.gif

Te Anau - Milford Sound kozott egy csomo to, turazasi lehetoseg van, 15 percenkent meg lehet allni es el lehet kezdeni turazni, vagy csak gyonyorkodni a tajban.

sam_0710.JPG

sam_0736.JPGEz a Mirror to. Tiszta, gyonyoru.

sam_0730.JPG

sam_0719.JPG

Ez a Silver fern level egyik fajtaja, ami az orszag jelkepe is egyben. Es ami az oszag sportjanak, a rogbinek is a jelkepe. Mar ami a zelandi csapatot illeti.

sil.gif

A Free camping Suspesion Bridge kempingjeben huztuk meg magunkat, tortenelmi hid labanal. Azert tortenelmi, mert az 1800-as evekben epult, es itt zelandon ez mar kokemeny tori.

sam_0703.JPG

A magyar jegesetol elazva, zelandon is magyar. A kenyeret is en sutottem!

sam_0707.JPG

A Milford Sound-on elidoztunk par napot. Ket turat nyomtunk le, 3 es 4 orasakat. 2-3 ora hosszan at csak fel fel, neha jarhatatlan utakon, aztan le. A Key Summit nevezetut es a Marian tohoz vezeto tracket jartuk vegig. A Key Summit felvisz egy hegycsucsra, ahonnan lehet latni a Marian tavat. De mi nem lattuk, mert rossz ido volt, ezert kellett a masodik turan is reszt venni. :)

sam_0870.JPG

sam_0868.JPG

Vizeses a hegyoldalban.

sam_0763.JPG

Cook kapitany anno nem vette eszre ezt a csodas helyet, de en igen, ezennel 2015-re teszem a Milford Sound felfedezeset:

sam_0830.JPGHalal faradtan.

Emlitettem, hogy 5 kinaival utaztam. Nagyon aranyosak, szeretem oket, de elegem lett a folytonos kinai csevegesbol, kinai zenekbol es a gyors, csak egy fotot keszitunk es megyunk is tovabb stilusbol. Az 5. napom csatlakoztam ket masik baratomhoz es egyutt utaztunk. Utaztunk volna. Visszaterve a poszt cimere. NE tervezzetek Zelandon semmit!

Pl. nem tudtam, hogy majd en ki fogok valni a csapatbol, es azt sem tudtam, hogy a 7. napon a kempingben ebredes utan a satram utan futva ugy beverem a labszaramat egy nagy sziklaba, hogy vissza kell jonni Roxburghba. Szeles ido volt,felkapta a satram es vitte volna egyenest a folyo fele. En meg total sebesseggel futottam es nem vettem eszre a sziklat. Vetodes kozben ert a baleset.. Es csodak csodajara nem tort el, lett egy mely vagas a labamon, ami gyogyul, viszont a csontom megsinylette a dolgot, bedagadt a labam. Ket es fel naoja tortent, meg nem jottek ki teljesen a kek zold foltok. Nem tudok setalni 20 percnel tovabb, igy az utazasnak sincs ertelme, ezert jottem vissza, mert itt olcson juthatok szallashoz. Ami meg rosszabb, febr. 15-re foglaltunk a barataimmal helyet skydivingra! Ami a repcsibol valo kiugrast jelenti ejtoernyovel. Ezen sem tudok reszt venni :( De kesobb barmikor mehetek, ezt mondtak a telefonban. Az almaszedes 2 het mulva kezdodik, addig surgosen meg kell gyogyulnom. Nem faj, csak neha, amikor raallok, akkor sem nagyon. Bar a kek foltok szepen lassan kezdenek kijonni. 

Amilyen sokszor van szerencsem itt, ebben az orszagban, annyiszor sulyt valami tokszar dolog. Ket hetem van meggyogyulni. Ami ennel is rosszabb, hogy doktor Eva szerint, aki en vagyok, nem futhatok majd egy honapig. De megbirkozom vele.. Ezutan valami jo dolog kovetkezik. :)

A sok sok kepet itt lehet megnezni :)

https://www.facebook.com/eva.polyecsko/media_set?set=a.1061018687258015.1073741831.100000496804908&type=1

Van ket applikacio, ami segitett nekem megtalalni a jo helyeket, free campingeket, boltokat, tura utvonalakat. A Campermate nevezetu es a WikiCamps.Kommenteket es fotokat is talalhatsz a kivant helyrol. Kiraly.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujzelandifuti.blog.hu/api/trackback/id/tr547173607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása